Thursday, April 11, 2013

Masih layakkah aku?


Ya Allah, terasa benar diri ini sering melupakanMU..seolah2 sedang berlari meninggalkanMU..Namun, semakin aku jauh semakin KAU dekat  denganku..

Salah siapa?
Mencintai duniawi melebihi cintaMu..Berdosanya aku..Aku lalai kerana terlalu sibuk mengejar cinta dunia..lalai dibawa arus deras nikmat dunia..masih LAYAKKAH AKU mencintaiMU ?..masa dahulunya aku memilihMU sebagai kekasih abadiku.. dan sekarang aku mencari redaMU..LAYAKKAH AKU, Ya Allah?

Aku mencari ketenangan yang dahulu aku pernah kecapi..masih LAYAKKAH AKU? Aku mengidamkan sabahat handai yang SOLEH SOLEHAH..Aku mengidamkan sebuah KELUARGA SAKINAH..Aku mengharap matiku sentiasa di bawah redaMU..Aku mengharap SYURGAMU..Aku mengimpikan NIKMAT syurgaMU..Aku mengimpikan untuk bertemu kekasihMu RASULULLAH S.A.W..
Berdosanya aku pada Ayah dan Ibuku..Ayah yang menangung segala dosa yang aku lakukan..Ummi yang mungkin kecewa apa yang telah aku lakukan..masih LAYAKKAN AKU digelar anak yang solehah?

Diriku tak cukup sempurna lagi untuk mencintaiMU..masih merangkak mencari hidayahMU..
Wahai diri, tak perlu berangan ada orang lain akan memimpin tanganmu ke arah SYURGA..tak perlu bermimpi ada orang lain memegang erat tanganmu menuju KEBAIKAN..BANGUNLAH! BANGUNLAH! BANGUNLAH! BANGKITLAH dari lenamu..BERUBAHLAH kerana ALLAH..BERUSAHALAH kerana kau akan keseorangan di alam barzakh nanti..yang PASTINYA hanya kau seorang yang akan menjawab segala persoalan yang disoal oleh malaikat munkar dan nakir..

Istiqomah mencintaiMU..perlu KUAT...TEGUH...TABAH…berdiri TEGAK tanpa bantuan orang lain..kerana KAU sentiasa ada memerhatiku….jatuh bangunku, adalah KEKUATANku.. UJIAN dariMU bukan musibah tapi KEKUATANku..

masih LAYAKKAH AKU,meminta keampunan padaMU Ya Allah~

1 comment:

  1. ku ingin sebuah keluarga sakinah bersamamu.. insyaAllah.. semoga kita same2 berada di jalan yang diredhaiNYA.. alhamdulillah, lega dan tenang lepas baca blog ni..

    sincerely,

    your future LAE :)

    ReplyDelete